oler
Scalewarbird
Warbird Pilot
In thrust we belive...
|
 |
« Reply #15 on: January 28, 2008, 21:12:09 » |
|
Ja, for ikke å si 5 stk, så det kan du regne nok med ja.
|
|
|
|
|
|
Ole Rønning
|
|
|
oistein
Global Moderator
Col. Hub Zemke

Mig-15, a dream to fly
|
 |
« Reply #16 on: January 29, 2008, 00:09:08 » |
|
Supert Ole ! Tror du det hadde vært mulig for meg å stikke en tur oppom deg når jeg er tilbake fra sjøen å bruke dette samme oppsettet for å teste min PST600R før jeg monterer den i flyet? Så skifter vi bare ut ECU, gass soleniod ventilen og turbinen og fyrer løs  Hadde vært greit med litt kyndig assistanse for meg også. Vi snakkest.
|
|
|
|
|
|
Øistein Aanensen Scale Warbirds of Norway
|
|
|
oler
Scalewarbird
Warbird Pilot
In thrust we belive...
|
 |
« Reply #17 on: January 29, 2008, 16:04:07 » |
|
Ikke noe problem. Bare gi lyd når du har anledning du 
|
|
|
|
|
|
Ole Rønning
|
|
|
|
spitfire
|
 |
« Reply #18 on: February 01, 2008, 23:22:30 » |
|
Bare litt snadder til jetgutta, riktig nok fullsize, men antageligvis den beste jager`n ever!! http://www.youtube.com/watch?v=PKzI6-jDTT4Synd å måtte melde at "Flanker`n " min har gått ned.  Må kansje få den i drift igjen , når jeg får tid. 
|
|
|
|
|
|
John A Sagøy Scale Warbirds of Norway No guts no glory
|
|
|
oler
Scalewarbird
Warbird Pilot
In thrust we belive...
|
 |
« Reply #19 on: July 03, 2008, 22:12:47 » |
|
Kanskje tid for en liten oppdatering... Er i full gang med motor og radiomontering. Håper å bli ferdig til august..
|
|
|
|
|
Ole Rønning
|
|
|
oler
Scalewarbird
Warbird Pilot
In thrust we belive...
|
 |
« Reply #20 on: August 19, 2008, 00:20:55 » |
|
Jeg må dessverre medele at Hawken ikke blir flyklar til helgen. Må ut med hele halerorsopplegget og tilpasse servo overføringen på nytt. Samtidig er jeg bortreist det meste av uka.  Men jeg kan stille ut både Hawken og F15'en for statisk.. Og fly Kangaroo
|
|
|
|
|
|
Ole Rønning
|
|
|
oler
Scalewarbird
Warbird Pilot
In thrust we belive...
|
 |
« Reply #21 on: April 01, 2009, 21:05:48 » |
|
Da begynner Hawk'en å nærme seg sluttfasen på byggebordet, noe småting er vel igjen men  Det er et kjent problem at noen av disse modellene har en svakhet på høyderorsmekanismen. Dette måtte da sjekkes, og selvfølgelig hadde denne modellen det å. Så har var det bare å plukke i stykker og modifisere. Nye deler ble bestilt fra Global Jet Club så monteringen kunne komme i gang. Dette ble kjempebra. Absolutt ingen slakke lenger, så her ble faren for "flutter" eliminert.
|
|
|
|
|
Ole Rønning
|
|
|
oler
Scalewarbird
Warbird Pilot
In thrust we belive...
|
 |
« Reply #22 on: May 16, 2009, 01:19:13 » |
|
FERDIG  Det blir en taxetur på lørdag 16. mai. Maiden tas en annen dag.
|
|
|
|
|
Ole Rønning
|
|
|
oler
Scalewarbird
Warbird Pilot
In thrust we belive...
|
 |
« Reply #23 on: August 23, 2009, 22:31:40 » |
|
Da gjorde jeg et forsøk på jomfrutur på fredagen. Men dessverre så ble nok Simjet 1200 i minste laget på gresstripen, så jeg var sjanseløs på å komme av. Her må vi sette inn noe med mere trøkk. Fostsettelse følger.......
|
|
|
|
|
|
Ole Rønning
|
|
|
|
Geir Dyrdal
|
 |
« Reply #24 on: August 24, 2009, 01:28:08 » |
|
Synd du ikke kom i lufta. Men det var ekstremt tungt gress på fredag... Høyt og vått... Det er stor forskjell når stripa er helt tørr og nybarbert. Vi som flyr warbirds merker i alle fall veldig stor forskjell. Kanskje verd ett forsøk nærmere Warbird Weekend? Stripa vil bli glattbarbert de siste dagene før helga....  Steintøff kjærre forresten 
|
|
|
|
|
|
Geir Dyrdal Scale Warbirds Norway ----------- Hawker Hurricane MK1 60 GP ESM F7F Tigercat twin 26cc GreatPlanes Combat Corsair 25 GP F22 Raptor twin EDF ThunderKing Spitfire EP
|
|
|
oler
Scalewarbird
Warbird Pilot
In thrust we belive...
|
 |
« Reply #25 on: November 03, 2009, 01:23:03 » |
|
Ny motor er nå ankommet hangaren  Jets Munt Merlin-90 med følgende spesifikasjoner: Vekt: ca 1 kilo Maks thrust ved 152.000 rpm er ca 10 kg ( 95N ) Kerostart. Lengde 230 mm og diameter 90 mm. Dvs samme størrelse og vekt som Simjet 1200'en men med ca 3 - 3,5 kg mere thrust, så da er det håp om å komme av på Udduvoll  Da er det montering og teststart i benk før den blir innmontert i Hawken.
|
|
|
|
|
Ole Rønning
|
|
|
oistein
Global Moderator
Col. Hub Zemke

Mig-15, a dream to fly
|
 |
« Reply #26 on: November 03, 2009, 01:42:48 » |
|
Lækkert !!!!
Si meg er det xicoy som lager denne turbinen? Eller?
|
|
|
|
|
|
Øistein Aanensen Scale Warbirds of Norway
|
|
|
oler
Scalewarbird
Warbird Pilot
In thrust we belive...
|
 |
« Reply #27 on: November 03, 2009, 11:33:11 » |
|
Ja, det er Gaspar Espiell som står bak både turbinen og Fadec ECU'en. Dette er en turbin som er konstruert og produsert av Gaspar og ikke en klone av Wren el. Denne turbinen er vel også den med beste ytelse/vekt av de på markedet i dag. Så dette må jo bli bra 
|
|
|
|
|
|
Ole Rønning
|
|
|
oler
Scalewarbird
Warbird Pilot
In thrust we belive...
|
 |
« Reply #28 on: November 12, 2009, 00:36:29 » |
|
Prøvestartet i "benk". Kerostarten fungerte utmerket, motoren startet perfekt. Startermotoren bråket litt synes jeg, men ser på div forum at de skal vist gjøre det.  Men ellers: Et smykke av en motor. 
|
|
|
|
|
Ole Rønning
|
|
|
|
Chewbaca
|
 |
« Reply #29 on: November 12, 2009, 13:01:29 » |
|
hvor mye større/ hvor mye mer yter denne motoren ifht den du hadde da Ole ? ( ikke så lett å holde track på dette for oss som stort sett bare bruker basert på gjentakende og delvis kontrollerte eksplosjoner) ;-)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|