En sånn derre bare må jeg ha. Men det blir B-Versjonen.Den ser litt mere
gammeldags ut, og jeg får Battle of Britain ascossiasjoner.
Dessuten er det større sjangs for å få inn en G.38 helt inn i cowlingen dersom man
setter på en propeller-adapter. Med G-38 potte. Ah, det blir saker!!!
Ei bombe for eventuelle Extra'er eller mustanger blir jo god-snacks!!!
Er kroppen bak cockpit slankere på en G enn en B? Eller er det bare en
illusjon pga cocpit-fasongen, mon tro?
I bildet under her tror jeg man trygt kan bytte ut R'en med en B;
(Takk, Trond!)
Det er mange tøffe stukaer, og de gjorde det veldig bra under krigen til tross for at de ble kalt "sitting duck" under battle of britain. Imponerende med automatisk bomb drop og pull out på et så gammelt fly. En annen morsom historie er jo at det som fikk de til å vinne kampen mot He218 (tror jeg det var) var en Rolls Royce motor og det at He218 krasjet på jomfrutur (eller i allefall prototypen) hehe. Den ble dog flyet med mange forskjellige motorer...
Jeg kjøpte en ZG-38 til min, og det går å få den inn. Problemet er bare den veldig lille firewallen som passer så dårlig til toni clark potta for en må gjøre en del støpe arbeider for at den skal bli sterk nok etter å ha fjerne nesten hele tuppen av flyet. Jeg gikk derfor for den enkle løsninga. Så får vi bare håpe at motoren holder. Så langt så bra

Så tror jeg at 38 må rimelig langt tilbake for å bli helt skjult. Er ikke så stor forskjell på B og D, ikke på modellen i allefall da de garantert har samme firewall, men alt går jo da.
Skal den bli en super enkel trainer som skal fly mest mulig ville jeg kanskje laget den i ørken utgave, uten hjulkåper og med robostruts fra robart. Da blir landingene super enkle

Min har nå fått funksjonible "Jericho trumpets"

Så nå blir det liv på stripa. Kjører den bare på motager batteriet så langt og det er på 7,4 V, men jeg skulle vel hatt en 3 cellers. Da skal sirena gi 96dB